Social media i ich kluczowy wpływ na rozwój e-biznesu

Social media to jeden z najważniejszych aspektów i elementów do marketingu związanego z e-biznesem. Dzięki owym portalom społecznościowym możemy w banalnie prosty sposób angażować i promować treści dla odbiorców, a ponadto docierać z nową informacją/promocją do potencjalnego nowego klienta.

Świetny kanał do prowadzenia działań związanych z:

  • Public relations,
  • Tworzenia społeczności,
  • Umocnienie wizerunku firmy,
  • A też wiele innych działań i zalet podczas korzystania z kanałów informacyjnych.

Social selling dlaczego uwzględnić go w swoich działaniach z marketingiem?

Zanim przejdę do omawiania korzyści związanych z Social selling, najpierw wytłumaczę dokładne pojęcie social selling. Najłatwiej mówiąc, jest to jedna z najważniejszych technik sprzedaży, która ma na celu pozyskanie nowych konsumentów poprzez wykorzystanie portalom społecznościowym. Dzięki czemu budowanie relacji opartych na między innemu zaufaniu łatwiej jest dotrzeć do nowego/starego klienta, generując tym samym lepszy lead sprzedażowy w naszej firmie. Posiada to powiązanie z zjawiskiem tak znanym jak „Social buying”, które opiera się na tendencji do podejmowania decyzji zakupowej opartej się o to wszystko, co znajdziemy na kanale społecznościowym.
Social selling ma wpływ na wizerunek marki co najważniejsze. Działając na zasadzie opartej bezpośredniego polecenia danego produktu/usługi jesteś w stanie zidentyfikować z imienia i nazwiska potencjalnego klienta. Wpływa to dobrze na znacznym i łatwym rekomendacją sklepu. To jest jak marketing szeptany działający na tej samej zasadzie, ale jest o wiele skuteczniejszy i przynoszący większe efekty, dzięki brakowi anonimowości w serwisie.

Jak wykorzystać skutecznie social media w e-commerce?

Jest wiele dowodów na to, iż prowadzenie mediów społecznościowych dla sklepu opartego głównie na internecie jest opłacalny. Kanały społecznościowe można wykorzystać prawie do wszystkiego zaczynając od promocji nowych produktów, kończąc na akcjach promocyjnych czy marketingowych. To chyba dobrze brzmi, prawda? Dodatkowo są idealnymi miejscami do tworzenia konkursów, które naprawdę przyciągają mnóstwo nowych klientów.

Promocja w social media

Pamiętaj, że wykorzystując social media do prowadzenia i dodawania informacji dla sklepu e-commerce to nie wszystko można też prowadzić solidne kampanie reklamowe, które pozwolą na uzyskanie nowych odbiorców i potencjalnych klientów owego sklepu internetowego. Kampania przygotowana poprawie z przeznaczonym dobrym budżetem naprawdę może zdziałać większe cuda niż pozycjonowanie sklepu. Nie mniej jednak na portalach społecznościowych uzyskujemy z klientem kontakt. Do tego miejsca jest bardzo ważny cytat, który właśnie przetoczę.
„Nie sprzedajesz swoich usług czy produktów, to ty sprzedajesz sam Siebie i swoją sympatię” To wszystko oznacza, że gdy twój klient „kupi Ciebie” i Twój dobry uśmiech kupi od ciebie wszystko co zaoferujesz mu. To jest prawdziwe gdy dasz się poznać na social media i będziesz zawsze starał się odpowiedzieć na każde zapytanie potencjalni klienci przyjdą kupić oferowane produkty czy też usługi od Ciebie i twojej firmy. Nie zapominaj zadbać o kanały informacyjne twojego e-biznesu.

Warto pamiętać, że social media to nie wszystko! Ważne są też aspekty twojej działalności obsługa sklepu obsługa bloga i innych argumentów, bo w internecie budujesz powoli rozpoznawalność marki i Siebie a social media mają Ci w tym wszystkim pomóc. Między innymi w kontakcie z klientami i potencjalnymi konsumentami, a też pomóc Ci w płatnych kampaniach reklamowych Twego biznesu. Pamiętaj, żeby publikować regularnie posty z opisami promocje czy też nowe produkty, które wprowadzasz do swojego e-biznesu.